Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Fotoškola  |  Seriály
Fotoaparáty  |  Objektivy
Fotomobily  |   Software
Příslušenství  |  Ostatní
Svět hardware  |  TV Freak
Svět mobilně
10.4.2008, Milan Šurkala, recenze
Olympus je průkopníkem mezi ultrazoomy, vždy přináší jako první větší a větší rozsah ohniskových vzdáleností. Dokázal se však nový model SP-570UZ s 18x násobným optickým zoomem zbavit nectností svých předchůdců?
daveberi | 12.7.201122:27
opravdu dobrou zkušenost mám s ­"baterkama­" SANYO 2700mAh. I po opravdu hodně cyklech mají perfektní výdrž. Samozřejmě to chce ssebou brát ještě jednu nabitou sadu baterek. No a nabíječka je nejlepší Voltcraft ­- 4 šachty, každou sleduje zvlášť, má velký display, nabíjení, vybíjení, cyklické nybíjení a pod., volba nabíjecího proudu a další. V každé šachtě jde naráz dělat něco jiného, třeba vybíjet určitým proudem a vedle třeba nabíjet a sledovat třeba nabíjecí proud a vedle sledovat napětí na článku během nabíjení. Opravdu vychytaná nabíječka a je fakt nejlepší. Dave
Odpovědět0  0
daveberi | 10.9.200814:54
pls poradte k tomuhle fotaku nejaky blesk.. asi nejlepsi bude ­(aby to dobre komunikovalo nejakej OLYMPUSackej treba FL­-36 ze jo­)? Jinak si myslim, ze tenhle fotak ma urcite na trhu sve opodstatneni a je super. Oproti zrcadlovkam ma samozrejme jiste nevyhody ale i vyhody.. je to maly, s velkym rozsahem objektivu.. idealni na vylety s rodinou ­- nedovedu si predstavit ze ssebou budu tahat bagl s tezkou zrcadlovkou a nekolik objektivu a pak se o to vsechno nekde bat. Je to na tuzkovky, ktery koupim vsude a vychazi pomerne levne. Vestaveny objektiv s takovymto rozsahem ma samozrejme vyhodu v tom, ze behem kratke chvilky vyfotim nekde v terenu panorama, vzapeti nazumuju neco v dalce, vyfotim sirokouhle 26mm, a posleze makro. A to bez nejake vymeny objektivu atd. Nabijecku doporucuju IPC­-1. Jinak me zkusenosti: oproti zrcadlovkam nejvetsi nevyhoda je maly format cipu ­(vetsi sum, pri foceni to chce vic svetla­) tim padem mensi hloubka ostrosti ­(lze ale obcas dohnat zoomem, nekdy je to ale vyhoda­), objektiv ma urcitou chromatickou vadu ­(barevne linky na ostrych prechodech stin­-svetlo­) ale v ramci rozsahu objektivu se to da skousnout a je to v norme. A dalsi vec je krouzek transfokatoru, se kterym se clovek musi szit a prekousnout to ­- mohlo by to chodit plynuleji a s rychlejsi reakci. Jinak se s tim daji udelat obrazky srovnatelny se zrcadlovkou.. Pro toho kdo nema prehnany naroky na fotku a nechce ssebou tahat tezky, drahy skla se zrcadlovkou je idealni volba. Ahoj, Dave
Odpovědět0  0
101h | 8.9.200810:42
Není to ono, žejo. Navic ted sly dolu zrcadlovky... Tezky vyber.
Odpovědět0  0
vasin (15) | 8.9.200811:04
No hlavně já fakt zjistil, že pro mne to je veliký a nevyužitelný
Odpovědět0  0
Busy | 9.9.20089:01
Zrkadlovky sli dole, ale existuje vobec nejaka zrkadlovka na tuzkove AA baterie ?
Odpovědět0  0
vasin (15) | 8.9.200810:24
Pokud by měl někdo zájem pak prodám Olympus SP­-570UZ ­(koupen v červenci­) za 8000,­- ­(při rychlém jednání sleva­) + přidám 2Gb kartu, sadu baterií a sadu pro používání filtrů. Foťák zakoupen na PixManii a dle ujištění Olympus CZ je na něj kasická záruka jako v celé EU. Vracím se ke klasickému malému kompaktu, tohle je na mne příliš složité. Praha, Hradec, Pardubice
Odpovědět0  0
vasin (15) | 26.9.200816:03
6.000,­-
Odpovědět0  0
SubZero20 | 3.6.20099:46
Dobrý den. Měl bych zájem o váš olympus SP ­- 570 napiště prosím na můj e­-mail. Děkuji
Odpovědět0  0
vasin (15) | 23.7.200811:24
Zdravím, nevíte zda tato společnost www.fotoredukce.com existuje někde fyzicky? Jako myslím nemáte na ně někdo adresu, telefonní číslo, email, nebo prostě něco? Bohužel stránky nefungují a podle ohlasů veřejnosti to byla naprosto špičková možnost jak sehnat ­(nechat si vyrobit­) nestandardní redukci.

prosím ...Obivane jsi moje jediná naděje :o­) jak by řekla Leia
Odpovědět0  0
jackboy | 3.8.200820:24
tu skus je to spain ale skus ...http:­/­/www.digitaltoyshop.com­/prodtype.asp?PT_ID=1329&lg=2&c=CAMEDIA_SP­-570_UZ
Odpovědět0  0
hetla (5) | 27.6.200819:29
rád bych věděl,jestli jde zpět do Olympusu nahrát fotky přes PC? Petr
Odpovědět0  0
Busy | 28.6.20089:16
Kazdy slusny vyrobca pripojenie cez USB riesi ako USB mass storage, to znamena, ze fotak sa tvari ako USB flash kluc, a v pocitaci sa objavi pod win ako dalsie pismenko disku a pod linuxom ako adresar ­/mnt­/sda ­(sdb a pod.­). A tak isto ako aj s USB klucom s nim mozno narabat ­- t.j. kopirovat na neho a z neho akekolvek subory ­(a ja som uz svoj fotak niekolkokrat vyuzil ako prenosnu flash pamet:­) ­). Mam vyskusane, ze takto funguju Olympusy a Sony. Pozor na niektore Canony, tie takto nefunguju ­(skusal som A510­). Ostatne znacky som neskusal. V pripade, ze sa fotak netvari ako dalsi disk typu USB mass storage, a jeho proprietarny software neumoznuje volne kopirovanie suborov obomi smermi, jedina moznost zostava vybrat z fotaku pametovu kartu a vlozit do nejakej citacky kariet. Citacky kariet su ­(hadam vsetky­) USB mass storage, a fotaky na kartach zvyknu pouzivat FAT­/FAT32, takze s citackou by tymto sposobom nemal byt problem volne kopirovat subory ­(vyskusane so spominanym Canon A510 ­- funguje to­).

Ale, ako som uz spominal, vsetky Olympusy, ktore som skusal, su USB mass storage, takze mozno s nimi pracovat rovnako ako s lubovolnym USB klucom, a kopirovanie akychkolvek suborov obomi smermi je bezproblemove.
Odpovědět0  0
Minigrc | 17.6.200815:15
Ospravedlňujem sa za svoje dezinformácie.
Už mi to je jasné:
Olympus vyrába mizerné fotoaparáty, je škodlivý ku svojim zákazníkom ale hlavne vymyslel pomalé pamäťové karty.
Odpovědět0  0
Monique | 26.6.200821:16
je lepsi tento ultrazoom alebo zrkadlovka E420?
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6690) | 28.6.200819:37
No tak zrcadlovka bude určitě lepší co se týče kvality fotografií. Nicméně, aby zrcadlovka měla alespoň přibližně takový rozsah zoom jako SP­-570UZ ­(přiznejme si, že to je jeho hlavní přednost­), pak bude za objektivy zapatíte takovou sumu, že cenově vyjde mnohem výhodněji SP­-570UZ. Nejspíš bych oželel ta nejdelší ohniska a koupil asi tento double zoom kit ­([odkaz, pro zobrazení se přihlaste]). Rozsah ohnisek 28­-300mm by mohl stačit. No ale je to ve dvou objektivech. Mít v jednom objektivu 10× zoom je tak na dalších 17 tisíc korun k tělu a stále to není ani zdaleko 20× násobný rozsah. Záleží na tom, co požadujete, nedá se říct, že jedna volba je lepší než druhá bez uvedení vašich priorit.
Odpovědět0  0
Monique | 29.6.200814:45
dakujem za radu, nakoniec som kupila E­-410, tak dufam ze nesklame :)
Odpovědět0  0
Minigrc | 17.6.200814:39
xD karty nie sú pomalé alebo rýchle. Ako jediné nemajú vlastný radič.
Záleží na výrobcovi ­(Olympus­) aký drahý radič použije vo fotoaparáte.
Evidentne séria SP­-510 až SP­-570 nedostala najkvalitnejší materiál.
Ale 570­-tka sa mi páči.
Odpovědět0  0
maco76 | 17.6.200814:46
pokial viem tak existuje seria M+ ktora by podla olympusu mala byt 1.5 x rychlejsia ako standartna typ M v podstate som cital ze je rovnako rychla ako seria H
Odpovědět0  0
Busy | 17.6.200814:47
Aj karty bez radica mozu byt pomale alebo rychle ­- podla toho aku rychlu flash pamet, s akou pristupovou dobou vyrobca pouzije. Pokial ma karta dlhu pristupovu dobu, tak nebude fungovat rychlo ani na najkvalitnejsom a najdrahsom radici vo fotoaparate. Mimochodom, xD nie su jedine, co nemaju radic.
Odpovědět0  0
MaaaG | 17.6.200810:38
Měl jsem kompakt a protože se mi zasekl uzávěr čočky, šel jsem s tím až na Evropskou na centrálu Olympusu v Praze. K odborným servisákům. Tam seděli dva vymydlenci a aniž by se na to dívali, oznámili že si musím koupit nový kryt za tisíc korun anebo nový foťák.
Už dlouho jsem takovou aroganci nezažil.
Tak jsem ses mířil s tím, že mám foťák Olympus na vyhození. Pak jsem ale byl něco vyřizovat ve Foto Škoda a v jeich servisu vytáhl i svůj problém. Starší muž mi odpnul kryt a vyndal uvolněnou kuličku ložiska. RazDvatři. Hotovo a zadarmo!!!!
Kdyby fotoaparáty Olympus nebyly špičkové, asi bych se firmě Olympus CZ hlavně s ohledem na jejich zákaznickou otřesnou servisní politiku vyhnul navždy.
Odpovědět0  0
hetla (5) | 14.6.200810:23
tak jak prosím,domluvíme se?
Odpovědět0  0
LM | 12.6.200810:35
Chtěl bych poprosit ­- nemá někdo náhodou možnost poslat mailem CZ návod k SP 570 UZ? Nikde na internetu jej nemohu najít.
Děkuji.
Luděk
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6690) | 13.6.200819:25
Mám dojem, že český návod pro SP570 UZ v PDF snad ani není. Těžko říct, zda byl na přiloženém CD, myslím že nikoli. Na stránkách Olympusu také není, nově tam přidali pouze polskou verzi.
Odpovědět0  0
Filip666 | 13.6.200823:46
Návod mam na cd pokud někdo chce pošlu ­(čj­).
Odpovědět0  0
Petrhetla | 14.6.20080:40
byl bych velice rád,mám nový SP­-570 týden,ale bez CZ manualu
Odpovědět0  0
Laštovica Petr | 16.6.200815:56
Dobrý den kolego.
Zakoupil jsem přes internet také Olympus SP 570 UZ, ale bohužel bez českého návodu.
Využívám Vaší internetové nabídky a prosím o zaslání návodu.
Děkuji Laštovica
Odpovědět0  0
macalak | 16.6.200817:22
sleduji ze nas je bez návodu vic primlouval bych se kdyby bylo mozne to nekde uploadnut na nejaky server jako je rapid... a tam si ho muzou stahnout vsichni.
diky
Odpovědět0  0
Filip666 | 16.6.200820:38
Napište mi emaily nebo icq nebo skypa ad vám to můžu nějak poslat!!!
Odpovědět0  0
maco76 | 16.6.200823:10
maco76@azet.sk diky moc
Odpovědět0  0
hetla (5) | 17.6.200812:01
petrhetla@seznam.cz díky
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6690) | 17.6.200812:48
Pánové, situace ohledně manuálu. Sám jsem to ted nezkoušel, ale podívejte se na http:­/­/www.olympus.cz­/consumer­/208_manuals.cfm?prodID=N3118092. Je tam jen polský a francouzský manuál, ale rovněž hned na čtvrtém řádku napsáno, že český manuál je k dispozici ke stažení pokud se zaregistrujete v programu Můj Olympus :­-­) Mohli ho však nabídnout i bez registrace.
Odpovědět0  0
maco76 | 17.6.200812:56
Jo a taky je tam napsano ze musis zadat vyrobni cislo fotaku zakoupeneho v ČR , kdyby sem ho zakoupil v ČR nepotrebuji navod :o)
Odpovědět0  0
hetla (5) | 17.6.200814:22
ano,jenže jsem koupil SP­-570 přes internet na Pixmanii,jelikož přístroj byl podstatně levnější ­/jsem s ním spokojen­/.Poslán je z Francie,kde asi mají základnu a píší tam,že manual v CZ nemají.Když zadám číslo přístroje na registraci,není to nic platné,jelkož foťák není koupen v ČR.Jinak mám návod n CZ na SP­-560,je to dost podobné. Petr
Odpovědět0  0
Filip666 | 17.6.200818:07
Máte to tam.
Odpovědět0  0
hetla (5) | 24.6.200817:27
mnohokrát díky. Petr
Odpovědět0  0
pa.miro | 12.7.201121:29
Prosím o zaslanie manuálu na SP­-570UZ. Popredu moc ďakujem Miro
Odpovědět0  0
mk | 24.6.20080:11
Můžete mi taky poslat ten CZ návod. Dík. pc­-marko@seznam.cz
Odpovědět0  0
sepo | 28.6.200817:40
dakujem velmi pekne
Odpovědět0  0
sepo | 28.6.200817:44
ptvarozek@azet.sk Diki
Odpovědět0  0
ar | 29.7.200823:09
Dobrý večer, prosím o poskytnutí českého návodu k fotoaparátu Olympus SP 570 UZ.
Předem mnohokrát děkuji. svejkar@gmail.com
Odpovědět0  0
charlator | 29.9.20081:08
mohol by som tiez poprosit o zaslanie cz manualu na jomenyom@stonline.sk ? diky moc!!!
Odpovědět0  0
pa.miro | 12.7.201121:23
Prosím o zaslanie manuálu na SP­-570UZ. Popredu moc ďakujem. Miro
Odpovědět0  0
miki 330xd | 14.2.20122:52
prosili ste tu o zaslanie cz navodu na sp570uz ak ho mate rad by som vas poprosil o zaslanie mician.michal@centrum.sk moc dakujem
Odpovědět0  0
miki 330xd | 14.2.20122:42
neviem či ešte mate ten cz navod na sp 570 ale ak ano tak by som vas poprosil o zaslanie moc dakujem
Odpovědět0  0
Martina X. | 26.6.200822:55
ahoj, mohl bys mi PROSÍM taky poslat český návod k tomuto foťáku? Už ho sháním poměrně dlouho a pořád neúspěšně :­-­(­(­(.
Odpovědět0  0
Martina X.x | 26.6.200822:56
pardon, ještě adresa :­-­)
xeng@seznam.cz
Odpovědět0  0
Vladimír Pavelka | 15.7.200820:39
Dobrý den,

pěkně prosím, můžete mi prosím zaslat cs návod na SP 570 UZ ?

Děkuji Vladimír Pavelka
Odpovědět0  0
Busy | 15.7.200820:50
Navod sa da stiahnut tu: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
ar | 29.7.200819:10
Byl bych také velice rád za zaslání českého manuálu k Olympusu 570 UZ.
Předem mnohokrát děkuji.
Odpovědět0  0
LM | 17.6.20088:36
Podařilo se mi sehnat návod v PDF. Bylo by dobré ho někde ­"pověsit­", ať je přístupný pro každého, kdo ho potřebuje. Ale já si s tím neporadím.Dejte mi tip, komu to poslat, ať to zařídí.
Luděk
Odpovědět0  0
LM | 17.6.20088:45
... jo, a divím se, že to neudělá na svých stránkách Olympus CZ. Chová se, jako náš nepřítel. Nerozumím tomu, proč? Přece, když existuje něco, čím mohu svým zákazníkům zpříjemnit život, tak to přece udělám. Asi je to ­"vyyší politika­".
Luděk
Odpovědět0  0
maco76 | 17.6.200816:06
Myslim ze je to tym ze sme im nedali zarobit a kupil si to niekde inde takze si povedia nekupil si to u nas tak si vyser oko.
Odpovědět0  0
vasin | 8.7.200811:21
Prosím, mohl by jsi mi poslat návod na tu 570ku díky moc. Pokud to půjde vystavím ho na svém blogu
Odpovědět0  0
xeng | 8.7.200811:34
napiš mejlovou adresu, pošlu ti ho
Odpovědět0  0
vasin | 8.7.200815:09
vasin@seznam.cz
Odpovědět0  0
vasin | 8.7.200811:39
Jo v Olympuisu mi zdelili na zakaznicke lince ze cesky manual mi klidne poslou v tistene podobe za 800,­-Kč .. což mi přijde fakt divné když francouzský a polský lze stahnou zadarmo .. halt náš trh nemá tu správnou sílu no.
Odpovědět0  0
sepo | 9.7.20088:53
ludia dostal sa mi do ruk navod a ochotne ho preposlem ale poslite mi adresu a este maličkost dnes odchádzam na 2 týždne na dovolenku tak budte trpezliví dakujem.
Odpovědět0  0
Busy | 9.7.20089:00
Hodte niekto ten navod niekam na www nech si ho mozu ostatni stiahnut, aby ho nebolo treba neustale posielat mailom. Vdaka.
Odpovědět0  0
vasin | 9.7.200810:25
návod vysí zde
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Kaci | 9.7.200810:35
Prosím prosím pošlete mi také český návod, už 3 týdny marně bojuju. Díky. kaci.sy@centrum.cz
Odpovědět0  0
vasin | 9.7.200810:38
Kaci .. umíš číst???? odpověděla jdsi na příspěvek ve kterém je adresa kde návod najdeš a píšeš si oposlání. NECHÁPU!!!
Odpovědět0  0
206ka | 26.8.200822:10
Ahoj muzu poprosit o navod diky moc z toho rapidu to nejde stahnout :­(

206ka@atlas.cz
Odpovědět0  0
LM | 9.6.200810:52
Kupuji si fotoaparát Olympus SP­-570 UZ. K tomuto fotoaparátu chci pořídit paměťovou kartu Olympus XD 2 GB Typ M. Zjistil jsem , že je tato karta nabízena od 2 výrobců: Olympus a nebo Pretec. Liší se nějak od sebe tyto karty? Zvládá karta od výrobce Pretec všechny funkce ­(panorama, 3D, art­)?
Děkuji
Luděk
Odpovědět0  0
Busy | 9.6.200815:50
Drahe originalne olympusove xD obvykle zvladaju vsetky funkcie, karty alternativnych vyrobcov obvykle nie, ale zase su lacnejsie. Treba si pozriet specifikaciu danej pametovej karty. Ja osobne pouzivam velku kartu od Apaceru, a ked chcem fotit panoramu, vlozim do fotaku orignalnu kartu co k nemu bola dodana v prislusenstve.
Odpovědět0  0
watchtower | 10.6.20087:14
Ono ti taky nic jiného nezbývá. Komfort bere za své.
Odpovědět0  0
Busy | 10.6.200812:29
Ano, ale je velky rozdiel, ci je ten komfort prirodzene ohraniceny technologiou v danej cene, alebo nejakym umelym managerskym rozhodnutim z obchodnych dovodov. Pametove karty su len obycajna flash pamet ­(popr. s nejakym pametovym radicom­), a ako take nemaju nic s nejakym 3D, alebo panoramou. Rozne funkcie ako panorama robi fotoaparat, ktory ma ale tak naprogramovany firmware, ze odmietne tieto funkcie urobit, ak zisti, ze je v nom karta od ineho vyrobcu ­(alebo sa mu ta karta proste nelubi­).
Odpovědět0  0
Busy | 9.6.200815:51
Inak, chvalim Olympus za to ze konecne zacina prichadzat k rozumu, a okrem xD kariet uz umoznuje v niektorych najnovsich modeloch pouzivat aj mnohonasobne lacnejsie microSD karty. Ale zase na druhej strane, Olympus by uz konecne mohol prestat nestastne ­(z tzv.­"obchodnych dovodov­") obmedzovat niektore zaujimave funkcie fotaku ­(napr. panorama­) len preto, ze si clovek kupi vecsiu a lacnejsiu kartu ineho vyrobcu ­(zial plati to aj pre microSD karty­).
Odpovědět0  0
Filip666 | 8.5.200822:00
Fotoaparát mám!Chci se jen zeptat na možnost nasazení polarizačního filtru. Děkuji.
Odpovědět0  0
Cejpatka | 9.5.200814:28
Filtry se použít bohužel díky dlouze vyjíždějícímu objektivu použít nedají, podobně jako u předcházejících model SP550, 560.
Odpovědět0  0
maco76 | 11.5.200820:57
fitre cize predsadky sa bez problemov daju pouzit akurat je potrebne pouzit adapter predsadok myslim ze je to CLA­-10 ­(ten adapter je dost dlhy pokial viem )
Odpovědět0  0
Cejpatka | 12.5.200821:14
Adaptér předsádek CLA­-10 je POUZE pro tele­-předsádku ­(TCON­-17­). Fotí se s tím jen na nejdelší ohnisko, právě proto je tak dlouhý. Na krátkém ohnisku při zasunutém objektivu je pak vinětace jak pr.se, nebo­-li snímek je kruhový obraz v černém tunelu. Řešením je pak pouze neoriginální redukce ­(dostatečně dlouhá, ale i široká­) pro velký průměr filtru, kterou jsem viděl pouze na nějakém zahr. webu, a nebo si to nechat někde vysoustružit.
Odpovědět0  0
Cejpatka | 13.5.200819:39
Opravuji ­- ta neoriginální redukce se nasazuje na nestandardní závit ­(průměr 38 mm­) přímo na objektiv, takže žádná roura či trubka ­- viz http:­/­/www.nextphoto.net­/sp550.htm
Odpovědět0  0
Filip666 | 14.5.200820:14
Děkuji za info paráda! Hned si to pujdu koupit ale kde? Najde se nějaká prodejna v Praze nebo na internetu v ČR? Děkuji
Odpovědět0  0
Cejpatka | 15.5.200822:15
Zkus http:­/­/fotoredukce.com­/redukce_olympus.php?f=SP550&r=5 , ale momentálně je web fotoredukce.com nedostupný. Tohle našel jen archiv googlu.
Odpovědět0  0
m.golem | 12.7.200816:19
Pokud jsem dobře pochopil co se na těchto stránkách píše, tak se nedají použít na SP 570. Jaký má průměr objektiv 570? je možné použít jinou redukci? To má objektiv na konci vnitřní závit, nebo jakým způsobem se redukce upevnuje?
Odpovědět0  0
vasin | 21.7.200817:10
To mě po... na holý záda. To fakt není možnost jak na něj nasadit fitr? Já blbec sem si nevšiml, že nextphoto píše že to je jen pro 550 a 560, prostě sem to vzal automaticky, že 570 to bude umět taky. Ježiš to mi neříkejte, mám ho týden a teď zjistím tohle. No to sou pak opravdu vyhozené peníze. LIDI HELP PLS.
Odpovědět0  0
m.golem | 21.7.200818:05
Já si právě dnes objednal SP­-570. Hledal jsem na netu a našel jsem tohle, jen nevím jaký má na konci 570 průměr. [odkaz, pro zobrazení se přihlaste](Foto­-kamery­)­/vyrobce=2000080­/?category­-id=1&producer­-result:offset=90
Ani si nepřipouštím že s tím nepůjde nějak vy..., když nebude origoš, tak budu improvizovat.
Odpovědět0  0
vasin | 21.7.200818:49
No pohybující se nejužší část má prumer cca 40mm ­(bál sem se šupleru opřít pořádně abych si ho neorval­)
U 550 a 560 to asi nezajizdelo uplne pac nextphoto uvadel ze to muze zusta i pri vyplaem fotaku. tady ta posuvna cast zajede uplne do roviny.

Tak nevím kde co sehnat na průměr 4cm.

No být tebou už si to připouštím, já už v tom stádiu sem.
Odpovědět0  0
m.golem | 21.7.200819:12
Bez polarizaku se venku v podstatě nedá fotit. I kdybych ho měl pokaždé sundat. No ve středu bych ho měl mít a pak uvidím. Zajdu do nějaké specialky a podívám se co bude.
Odpovědět0  0
vasin | 21.7.200819:20
Pokud by jsi neco zjistil dej mi prosim vědět. myslím, že to bude zajímat všechny.
Jinak sem volal do Olympusu, opravdu jedina možnost je pomocí té jejich dlouhé předsádky, ale zároveň upozorňují na tunelový efekt u krátkého ohniska. Když sem řekl, že to je v prdeli tak mi docela ochotně poradil, že na netu se dá sehnat něco pro 550 a 560, ale že neví zda to jde na 570 což nejde páč už tam není prostor.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6690) | 21.7.200822:19
Osobně řeším tento problém u kompaktů tak, že filtr prostě přidržím rukou před objektivem. Doma máme 52mm filtr pro Panasonic FZ7, který je dost velký, takže toto řešení se dá v nouzi použít i pro jiné fotoaparáty. Jen je to dost nepohodlné a prostě to není ono.
Odpovědět0  0
vasin (15) | 23.7.200815:02
Tak jsme hledal až sem něco našel, není to jako uplně userfriendly jako věci na 550 od nextphoto ale je to rouhodně lepší než drátem do oka.
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

Již sem objednal
Odpovědět0  0
m.golem (4) | 3.8.200812:08
Tak a je to. Je pravda, že momentálně v obchodech ani na netu nic není a tak jsem si předsádku nechal vyrobit. Je z duralu a samozřejmě se musí před vypnutím sundat. Netvrdím, že je to ideální řešení, ale mým potřebám to vyhovuje. V případě zájmu bych mohl nechat vyrobit víc kusů a poslat na dobírku.

Zde jsou nějaké fotky.

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
noname | 3.8.200817:54
Hmmm to nevypadá zle, na kolik by to vyšlo a hlavně jak to tam drží a jak pevně?
Mám sice objednanej sytém z ebay viz výše, ale tohle je také zajímavé
Klidně soukromě vasin@seznam.cz
Odpovědět0  0
m.golem (4) | 5.8.200819:02
Je to děláno přesně na míru, tak aby to nespadlo a zároveň nešlo moc násilím. Pouze se to točivým pohybem nasune. A lehce jsem to máznul olejem. Vyšlo by to na 300 kč + poštovné ­(to nevím kolik dělá­). Při vyrobě alespoň 10ks by to mohlo být míň. Kdyby bylo víc zájemců ... Nemám zájem s tím kšeftovat, jen nabízím pomoc určitým řešením problému.

Bydlím u Ostravy, nevím od kud jsi, jestli by byla možnost si to okouknout. Vím že se těžko takhle něco kupuje.
Odpovědět0  0
m.golem (4) | 5.8.200823:22
Malá videoukázka.

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
vasin (15) | 6.8.200819:02
To vypadá opravdu dobře, jak velký je koncový závit? Daly by se na to nasroubovat držáky od kokinu?
Odpovědět0  0
m.golem (4) | 6.8.200823:23
To nevím, ale má to průměr 49mm na polarizák, stoupáni závitu M 0,75, délka závitu 2mm. Myslím, že je to standartní závit na filtry.
Odpovědět0  0
Jany | 7.8.20089:47
Ahoj, jestli jsem to správně pochopila, máš adaptér od nextphoto na 550 a 560 a nehodí se ti na 570. Já mám 560 a adaptér bych od tebe koupila. Co ty na to???
Odpovědět0  0
Maštalíř | 1.12.200814:12
použití filtru je možné přes redukci upevněnou na montáž.závit a redukovanou na filtry M52x075.Lze použít pouze filtry né předsádkovou optiku, která je příliš těžká. u vyšších filtrů je možná mírná vinětacě v širokém ohnisku
Odpovědět0  0
cajdomil | 30.5.200815:36
cus a mužu se optat kdyz ho mas jak jsi snim spokojen a jake dela snimky po připade na ukazku kdybys mi nakou fotečku poslal dekuji jindra
Odpovědět0  0
Filip666 | 1.6.20080:50
Fotí pěkně jen nesmíš srovnávat s zrcadlovkou.Fotím zatim vše a pomalu se učím ale ve svojí cenové kategorii je nej ­- můj názor za ním si stojím měl jsem možnost fotit s konkurencí a podle mě je 570 top ten. Podiv se na http:­/­/www.photoextract.com­/cs­/fotoaparat­/digitalni­/dslr­/olympus­/olympus­-sp­-570­-uz.html
mam tam pár fotek jinak napis mejla a pošlu.
Odpovědět0  0
Busy | 1.6.20087:50
Skoda ze sa do neho nedaju pouzit nejake Li­-Ion baterky. Inak by som o nom vazne uvazoval aj ja.
Odpovědět0  0
Filip666 | 1.6.200810:37
Ty baterie jsou supr! 4 tužkový koupíš všude a co se týče výdrže tak paráda cca 2300mAh x 4 vydrží na 500 foto a to se bavím o nabíjecích které mají menší napětí 1,3 ­- 1,4 V obyč ti vydrží ještě víc a při dnešní ceně to nemá cenu řešit! Měl jsem fotoaprát s lion pakem a to je na prd musíš mít na to spec nabíječku a ješte takovou baterku jen tak někde nekoupíš a cena se pohybuje kolem 1000 kč
Odpovědět0  0
Busy | 1.6.200813:50
Hehe, presne takuto reakciu som cakal :­) Tiez som bol kedysi nepriatelom Li­-ion. Ale pekne po poriadku. S tym kupovanim to nie je az take ruzove, pretoze vecsina fotakov vyzaduje alkalicke baterky ­(na klasicke zinko­-uhlikove a pod. sa casto ani nenastartuje­), a alkalicke byvaju o dost drahsie. Dalej, ja som v ziadnom pripade netvrdil, ze tuzkove baterky su zle. Zle je len to, ze sa bezne nedaju kupit dobijacie tuzkove typu Li­-Ion. A preco vlastne tak velmi chcem Li­-Ion a odmietam NiMH ? NiMH nemozem dobijat ako sa ti zachce, ked sa dobiju nie celkom vybite tak stracaju vykon ­(pametovy efekt­), trpia velkym vlastnym samovybijanim ­(nabijem si ich, a ked ich o mesiac­-dva dam do fotaku, tak velmi rychlo zacne hlasit ze su vybite­). Technologia Li­-Ion ani jednym z tychto neduhov netrpi. Preto som si do svojho fotaku, ktory je povodne na dve tuzkove baterky, kupil Li­-Ion dobijaciu R­-CRV3 1200 mAh, a nelutujem. Dokonca s nou na jedno nabitie urobim prekvapujuco este viac fotiek ako s dvomi NiMH 2400 mAh.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (6690) | 1.6.200819:23
Také jsem byl zastáncem Li­-Ion akumulátorů. Od těch totiž víte, co můžete čekat ­(když se vám podaří fotoaparát tak dvakrát třikrát plně vybít, víte už docela přesně, kolik zbývající ­"šťávy­" jednotlivé ukazatele znamenají. Dnes mohu říct, že ani AA baterie nepovažuji za špatnou volbu. Jenže je tu jedno velké ALE. Musíte mít solidní nabíječku a špičkové baterie. Takže žádné GP a podobné. Mohu­-li doporučit, pak Varta nabízí baterie PowerAccu 2700mAh s napětím 1,2V ­(v tomto fotoaparátu byly dokonce 1,25V verze­). Velmi špatně se shánějí, já je sehnal až v desátém obchodě ­(doslova, počítal jsem je­) za 500Kč čtyři. To je sice o více než o polovinu vyšší cena než třeba u GP baterií, ale mají skutečně neuvěřitelnou výdrž.
Chcete­-li na bateriích šetřit, pak je Li­-Ion akumulátor výhodou a AA baterie pohromou. Pokud vám však nevadí si připlatit za skutečně kvalitní AA baterie a aspoň trochu dobrou nabíječku, pak i AA baterie jsou více než dobrou možností jak zajistit napájení fotoaparátu.
Odpovědět0  0
Busy | 2.6.200813:01
Predpokladam, ze pod pojmom ­"AA baterie­" automaticky myslite NiMH. Ja uz od roku 2001 pouzivam NiMH AA baterie a nabijacky roznych znaciek ­(Hama, Sanyo, Ansmann­), dokonca nabijacka Ansmann co mam nabija kazdu AA bateriu osobitne podla delta­-U ­(znacku GP som vzdy obchadzal velkym oblukom­). Ale odkedy pouzivam dobijaciu Li­-Ion CRV3, pracuje sa mi celkovo ovela lepsie. Ono aj ked su NiMH vyrobene kvalitne, stale trpia tromi neduhmi ­- pametovy efekt, rychle samovybijanie a nizke napetie 1.2 V. Nizke napetie 1.2 V sice nie je kriticke, fotak mi spolahlivo pracuje aj pri 2.4V ­(chce 2x AA­), ale ked pouzijem klasicke alkalicke baterie ­(2x 1.5V­), alebo CRV3 ­(3V­), blesk sa mi nabija o polovicu rychlejsie, co tiez nemalou mierou prispieva k sviznosti fotenia.
Odpovědět0  0
vasin (15) | 23.7.200811:15
Jsou to tyto baterie?
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
Busy | 23.7.200811:37
Ano, ale to su klasicke NiMH 1.2V. V technickych parametroch sa uvadzaz kapacita, pocet cyklov, atd, ale zatial som nikde nevidel nejaky parameter, ktory by specifikoval samovybijanie ­- napr. kolko % energie zostane v baterii po jednom mesiaci, a pod.
Odpovědět0  0
vasin (15) | 23.7.200812:43
No já si myslím, že jinou volbu než NiMh nemám, mám SP­-570UZ.
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.